A technológia fejlődése az élet szinte minden területére hatással van. Miért pont az étterem lenne ez alól kivétel?
Sok olyan tevékenység van, amely már most is sok helyen számítógép segítségével zajlik (számlázás, készlet nyilvántartás, munkaidő beosztás), de hiba lenne azt gondolni, hogy itt megállt a fejlődés. Online megrendelhető a legtöbb alapanyag, felszerelés, munkaruha, de az étterem falain belül is van lehetősége az előrelépésre.
Lássunk néhány olyan területet, ahol a közeljövőben jelentős fejlődés várható:
Belső rendelési rendszer
Az online rendelés nem nevezhető igazán újnak, hiszen nagyon sok étterem kínál webes felületen keresztül házhozszállítást. Ez a rendszer ugyan ezt valósítja meg csak az éttermen belül. A felszolgáló aki felveszi a rendelést közvetlenül egy tableten (pincér terminálon) teszi ezt, így a rendelés közvetlenül bekerül az étterem rendszerébe, így nem kell azt külön rögzíteni a későbbi számlázáshoz sem és a konyhán is azonnal láthatóak a megrendelt tételek.
Ennek a rendszernek több előnye is van. Csökkenti a rendelések felvételének idő és munkaerő igényét. Valós időben követhetővé teszi ez étteremben zajló folyamatokat a management számára. nem mellékesen pénzt spórol: csak a számlázáshoz szükséges pénztárgép, a rendelési feladatot a kézi számítógépek végzik. A több mint félmillió forintos pénztárgépet — amely magában foglalja a számítógépet, nyomtatót, monitort, adóügyi ellenőrző egységet (AEE) — kiváltja egy pincér terminál, amelynek az ára kisebb ez előbbi felénél.
Digitális hűség programok, törzsvásárlói kedvezmények
Ezek a kedvezmény formák rég óta jelen vannak a vendéglátásban, de az információ technológia itt is tud újat mutatni. Ez a rendszer már egyes gyorséttermi láncoknál mindennapi gyakorlattá vált telefonos applikáció formájában, de a bevezetési költségek csökkenése elérhetővé teszi hagyományos éttermek számára is ezen rendszereket.
Az idejét múlt papír alapú rendszerek helyett a hűségprogram elektronikus rendszerre vitele új lehetőségeket nyit az étterem tulajdonosok előtt. Jól hasznosítható adatbázis hozható létre, melyen keresztül követhető a törzsvásárlók fogyasztási szokásrendszere. Személyre szabott ajánlatokkal, célzott kedvezményekkel tudjuk megkeresni a vevőket, akik nyilván értékelni fogják a személyes törődést és kiszolgálást. Ez végső soron előny a vásárlónak (kedvezményeket kap) és előny az étteremnek (meg tudja tartani a vásárlókat, növelni tudja a látogatások számát) egyaránt.